torsdag 11 juli 2019

SOMMARLAND, LUNCH I LJUGARN OCH STÅNGASPELEN

Har ni fint väder? Imorse kom solen fram och vi åkte på utflykt, både sommarland och badland men det mulnade på så det blev inget bad men karuseller åkte vi. Eller ja, barnen åkte, jag åkte bara en. Barnen hade siktat in sig på en sorts berg-och dalbana som såg läskig ut och Tuva ville väääldigt gärna åka! Hon fick åka om en vuxen satt med. Jag åkte med barnen på ett villkor - att jag och Tuva fick sitta bak. (Annars hade jag inte vågat) Vi drog iväg och den ryckte till på ett ställe så jag är alldeles öm i ryggraden och sen gick det ju väldigt fort där över havet så jag hade lite konstiga ljud för mig, Tuva sa inte ett knyst. När den väl bromsade in frågade jag Tuva om hon tyckte det var kul, "jag är jätterädd" blev hennes svar. Men när vi väl stannade sa hon att hon ville åka igen men där gick min gräns haha.
Tidigare i veckan var vi i en sportaffärs outlet, jag köpte nya springskor som jag testade så fort jag kom hem. In och bytte om och gav mig iväg🙂 Jättesköna ochsupernöjd med mitt fynd.
Igår var vi i Stånga och titta på Stångaspelen men pärk är ju något jag inte begriper mig på. Träffade släktingar som vi hälsade på i tisdags och kikade lite innan vi åkte vidare till Ljugarn.
Stor folkfest i Stånga
 Vi blev tipsade om Bruna Dörren att där skulle vara bra mat.
 Det var väldigt fint och mysigt och man kunde sitta på framsidan, baksidan och inne.
 Jag åt raggmunk med väldigt gott fläsk till.
Vi gick ner till havet och kollade men det var för kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥