tisdag 30 juli 2019

EFFEKTIV DAG NÄR DET REGNAR

Oh. My. God. så skönt det har varit med en regndag! Det har ju verkligen regnat hela dagen och vi har passat på att storhandla, skjutsat in Thea på möte, varit hos pappa och hans sambo, hämtat kubb i Tingsryd, städat, åkt in och köpt ny dammsugare mm. Kubb kommer ju från Gotland och där är de mycket robustare än de du kan köpa i affärerna här så när vi åkte hem skulle en släkting försöka fixa 2st till oss familjer som var där. Hon fick tag på 2 och skulle skicka dom med min morbror som skulle åka hem samma dag men det var ju försent, som tur va så va det något 4H och folk från Tingsryd där så ena busschauffören där tog hem de till oss så de hämtade jag idag. Tack så hemskt mycket för hjälpen Tingsryd buss🙏
Vi tog svängen till Tingsryd när vi ändå skulle till pappa och hämta småsil till fisket imorn. Sen har jag städat och donat tills vi ska ha övernattningsgäster imorn men givetvis pajar dammsugaren så jag åkte in och köpte en ny. En dammsugare för nästan 3000 spänn!! Den borde vara bra...!! Tur att de är välanvända och det blir lågt pris per använd gång vad det nu heter😉

Imorn får vi veta de små söta kaninernas öde, vi ska ju ha 2 hanar nu eftersom det inte blev så bra med 2 honor då de rymmer och förökar sig....
Hoppas på att min jobbarkompis vill ha en av dom iallafall + att lilla Ellen är en pojke.....

Mmmmm nu luktar det gott i hela huset, imorn blir det grillade revben och nu förkokas de🙂 Jag ska strax i säng för imorn ställer jag klockan så jag hinner till gymmet innan gästerna kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥