lördag 16 november 2019

JAKT I SKÅNE

Igår när vi slutat jobba så åkte vi ner till Skåne till svärföräldrarna. Idag var det jakt runt Knutstorp och jag och mannen gick tillsammans i det första drevet, vi hade Jäger och svärföräldrarnas ena hund med oss. Jag såg 1 hjort och 2 rådjur i det drevet. Jäger försvann och jagade rådjur och när de sköt det för honom så kom han aldrig tillbaka så tillslut så bad mannen en att koppla Jäger, vi har ju både gps'en och karta på passen och övriga drevkarlar så han såg ju vem som var närmast hunden. Han sprang ner till vägen och skulle ta Jäger då kom han hack i häl på några vildsvin! En drever som jagar vildsvin😉 Sen var det lunch och då får vi alltid chili och mackor. Vi var rätt mkt folk idag, grevarna hade många skyttar med sig och vi var rätt många hundförare med. Efter lunch hade vi ett drev till och då tog jag Jäger och gick in i min del, han var riktigt duktig och kom tillbaks efter varje upptag ändå han var borta flera kilometer. En gång såg jag när han kom förbi mig med ett rådjur sen kom det en hjort som stannade till och tittade innan den sprang vidare.
Idag var en skön dag i skogen även om det regnade lite. Det är ju alltid härligt att komma hem så det ska bli skönt att sova hemma inatt igen. Vakna upp hemma och hoppas vi får sova tills mannens klocka ringer för han ska upp och jaga igen men jag och barnen ska va hemma! Sätta upp lite julstjärnor och få det mysigt🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥