torsdag 7 november 2019

VAB OCH NJURDOKTORN

2 dagar var jag hemma och vabbade men igår var den feberfria dagen och jag hade ett inbokat sjukhusbesök hos njurdoktorn. Barnen fick följa med och det gick jättebra, det var bara när jag skulle väga och mäta mig som Oliver blev ledsen för han trodde nog jag skulle lämna han där på sjukhuset när jag gick in i ett litet "bås". Vi passade på att leka lite medans vi väntade på doktorn som var lite sen. Tuva älskar ju att fota så hon lekte med telefonen lite.
Väl inne hos doktorn skötte de sig exemplariskt! Doktorn sa att njurarna funkar 60-65% och han var positiv för han har gått i pension innan jag behöver dialys iallafall😉 Han är runt 47-48år typ. Jag känner mig rätt lugn för det finns inget jag kan göra ändå, mer än att hålla koll på mitt blodtryck🙂

Idag var min lediga dag men de ringde och frågade så snällt igår ifall jag kunde jobba och såklart jag kunde! Jag samlar komptimmar till jul så snart har jag så jag reder mig. Jag ska jobba nästa gång jag är ledig med fast då på en annan avdelning.
Men visst är det skönt att det är fredag imorn och helgen ska bli sååå kul men tyvärr kan jag inte avslöja något här än😉

3 kommentarer:

  1. Åh har du njurproblem det är ju trist, men har det samband med blodtrycket?
    Fint foto på er hon är ju duktig Tuva.
    Härligt väder idag inget regn och ljusare.
    Ha en fin helg/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har cystnjurar och njurarnas funktion försämras ju om blodtrycket är för högt.

      Radera
  2. Låter inget vidare men du är säkert van och har så mycket erfarenhet. Gäller att hålla blodtrycket i schack. Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥