tisdag 1 december 2020

HEJA FHM

Idag kom FHM med ett självklart (för mig) beslut om att barn till sjuka föräldrar hålls hemma! Jag tycker det har varit vansinne att jag får lämna iväg framförallt förskolebarn på förskolan om jag skulle vara sjuk!! Nu har jag alltid de som får vara hemma, de håller jag hemma om någon annan är hemma och är sjuk. Oliver har ju ingen skolplikt så han är hemma så fort någon annan är hemma. Tegnell säger att barn inte smittar men om jag kramar om mina barn så får de väl mina baciller på sig? Äh, sunt förnuft säger jag bara🙂 Det handlar inte om en evighet och ju mer vi sköter oss desto snabbare blir vi av med skiten. Punkt.


1 december och vi började med att tända ljus och titta på julkalendern. Efteråt blev det skinkmacka och lite skolarbete.

Lättrostat bröd med julskinka och grovmalen senap det är gott det🙂
Sen har vi varit ute och hämtat in en liten julgran att ha i en vas, vi gick en runda innan det blev Astrid Lindgrens Jul och vila i soffan.
Vi tittade på reprisen av julkalendern allihop och drack glögg och åt en pepparkaka. Till och med julkopparna kom fram.


2 kommentarer:

  1. Ja det har varit märkligt det där med barn om nån annan i familjen är sjuk. Nu ska du hålla dig frisk så då får bli opererad och piggelin igen från din huvudvärk. Vackra koppar du har jag älskar julen och allt som hör till den, vi måsta njuta trots allt detta med viruset hör många säga det blir ingen jul jo absolut vad vi gör den till. Vad tycker du om årets kalender? jag hade ju gillat mer med tomtar haha.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker julkalendern blir bättre för var dag men förra året var lite mer julig.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥