torsdag 30 november 2023

JÄKLA SKITONT!

Klockan 4 imorse vaknade jag av att jag hade ont och knappt kunde röra huvudet… Klockan ringde 4.30 så det var bara att stiga upp och göra mig klar. Jag såg ut som en ostbåge på halsen, som tur va så skulle Thea åka med mig till jobbet så hon fick ju köra. Jag hade lite svårt att komma in i bilen och när jag väl kommit in så kunde jag inte stänga dörren. Mina kollegor fick avgöra ifall jag skulle bege mig hemåt eller de va fine med att de fick dra lite större lass idag. Jag stannade för jag slutade 12.30. Men alla mina planer? Jag skulle gått på rasten (gör jag alltid!) jag skulle sprungit mellan hämtningarna av barnen då ett slutade 12.10 och ett 14.30, jag skulle handlat och städat. Nä! Min ena kollega kom med vetekudde, värmefilt och fuskpolo (inte visste jag att det fanns till vuxna - måste ha!) 
Helt sne gick jag omkring😂
En familj skulle baka pepparkakor igår så imorse kom de med en liten påse till oss, så himla gulliga❤️
Så här låg jag mellan hämtningar på skolan. Thea tog Oliver med sig och handlade till att göra pepparkakshus medans Tuva följde med henne in och köpte glögg och pepparkakor till ikväll. Jag gick i och ur bilen en gång men skrek till för det gjorde så jävla ont att sätta mig igen så folk vände sig om…

Jag var ju ute och sprang i snöovädret på lunchen igår och undra om det var det som gjorde detta? Jag räknar med att jobba imorn för jag öppnar. På kvällen är det julbord i Markaryd och på lördag älgjakt så svärmor skulle komma imorn och sova här. Men jag är inställd på att jag ska iväg. Älgjakten får jag nog hoppa för det är hundjakt så det är ju stillasittande hela dagen. Det vill inte mina njurar… Men nu, nu är det varm vetekudde, 2 Alvedon, magnesium och ett glas vin, allt för att få musklerna att slappna av😉

2 kommentarer:

  1. Åh stackars dig så hemskt med sådan värk. I början av min sjukdom hade jag grymt ont i nacken och hade ofta värmekudde som du nu har det är så skönt. Hoppas det snart ger sig. Krya på dig/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja värmekudde är ju ett riktigt lifehack! Så jäkla skönt och som det gör skillnad!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥