lördag 5 maj 2018

VÅR LÖRDAG

Idag har vi fått mycket gjort, jäkligt skönt! Vi körde 2 stora lass till tippen så nu är vi av med allt från rivningen, den gamla ytterdörren, möbler som skulle kastas mm. Befriande känsla.
Vi var i Växjö och köpte batteri till gräsklipparen, åt på Burger King och jag tog deras kycklingsallad med ceasardressing och den var riktigt god!
På väg hem körde vi till min bror och hämtade någon ställning.
Tuva gillar deras gungor för det går att gunga väldigt högt.

Väl hemma så åkte Tuva med och klippte gräset och vi gick och tittade på ormen vi körde på (alltid lika spännande) och så blev det lördagsgodis. Sen var vi rätt trötta allihop.....

2 kommentarer:

  1. Jepp det är inget vidare att ha skräp på tomten man känner det så rörigt. Så bra alla dessa återvinningsstationer finns, man kvistar in när man har bråte som ligger. Gungor är ju underbart, minns själv vår när jag växte upp, far gjorde en gunga med bräda av trä och ett rep så tjockt och där kunde jag sitta hur länge som helst och filosofera och gunga fram och tillbaka i evigheter.
    Uhhh orm det är så jag ryser i ryggen, inga djur på min lista över söta men säkert är det en fin sak i naturen i alla fall.
    Fin och solig söändag till er/MH Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä fy, är det något djur jag hatar och har fobi för så är det ormar!! Jag råkade ju köra över en huggorm och råkade köra över den igen när jag backade tillbaka och skulle se om den dog.... Sen vill ju Tuva se dom när de är döda, om det hänt på vår väg så då får vi gå och titta sen.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥