tisdag 18 juni 2019

BOALTSLOPPET 2019

Då var mitt första lopp någonsin avklarat😀 Jag plockade upp min jobbarkompis och så körde vi till Boalt och anmälde oss och betalade.
Nummerlapp på och invänta starten. Jag undrade om vi skulle lägga upp taktik eller springa och försöka slå eget rekord. Men de 3 första kilometrarna sprang vi tillsammans och hon sa till mig flera gånger att jag kunde springa i förväg. Till sist gjorde jag det och nu inser jag ju att hade jag gjort det direkt så kanske mitt namn hade stått överst😉 Vi sprang på asfalt, grusväg, små skogsstigar och skogsvägar. Verkligen allt möjligt och lite kvistar, stenar och diken. Där flög jag ju över då jag ändå är lite van vid sånt underlag. Meeen sen stannade jag ju på en drickepaus + en kisspaus! Det sabbade allt.
 En liten träbit fick vi som minne i mål.
Lite möra i benen körde vi hemåt. Det var utlottning på våra nummer men vi åkte hem innan. Resten av kvällen hade jag sååå ont i magen. Jag får alltid det när jag springer lite fortare.....

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni sprang ett lopp! Längtar tills det är dags för sommarens höjdpunkt: Victorialoppet på Öland. Blir femte året på rad som vi springer. Men i år lär jag inte springa på några för mig rekordtider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så kul, när är det loppet? Min bror bör ju på Öland så det hade varit kul att springa nångång :-)

      Radera
  2. Grattis starkt jobbat av dig, du flög ju fram kan jag tycka. Är det magmusklerna som gör ont kanske.
    Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥