torsdag 6 januari 2022

EN VÄLDIGT STOLT MAMMA!!

Igår började Tuvas ridskola och hon har varit väldigt orolig eftersom vi fick mejl om att det nu är coronaanpassat så inga föräldrar får vara inne i stallet. Det har varit både tåtar och ”jag vill inte börja på riktiga ridskolan” och hade det varit något annat hade vi inte pushat henne som vi gjort nu, för vi vet ju att hon älskar både ridning och hästar! Både jag och mannen följde med för att sitta på läktaren och titta men eftersom barnen är nybörjare så fick föräldrarna vara med ett par gånger. En sten föll från bröstet på Tuva❤️ Där var även lite större tjejer från gruppen innan som hjälpte till att tränsa hästarna så det var ju absolut ingen fara. Tuva fick sköta allting själv och när vi kom ner i ridhuset hjälpte jag henne upp och sen tog jag bort grimskaftet och hon red själv hela tiden. Alltså hon var sååå duktig! De red slalom, travade och hade lite andra uppgifter. Det kom till och med en liten tår från mig för jag var riktigt imponerad! Tyvärr fick jag inget kort för vi får inte hålla på med mobilerna när vi är med hästarna. 

Innan ridskolan provade jag på ett nytt recept jag hittade på Instagram och barnen åt och åt! Herregud det ska jag göra flera gånger🙂

Mannen är ledig imorn men då är det jakt och idag ska Tuva ut och rida hos de vi firade nyår.

2 kommentarer:

  1. De små växer i sin känsla när de klarar sina saker själv, duktig hon är. Detta evighetsvirus är väl för tråkigt det sätter käppar i hjulet på så mycket. Låt det ta slut så världen kommer på fötter igen.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså det är en sån känsla i en själv med när barnen klarar mer än de tror, det är likadant på jobbet haha.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥