måndag 17 januari 2022

VÄLKOMMEN HEM LILLA ALMA

I lördags satt jag och kollade på instagram och min bonuskusin (min farmor och hennes farfar har levt ihop så länge jag funnits men nu lever de tyvärr inte längre) hade lagt ut denna bilden;

Mitt hjärta slog ju frivolter, Sixten dog ju efter jul och jag tänkte skaffa en ny kaninunge till sommaren om jag nu fortfarande ville ha en till då.  Jag skrev till henne och frågade lite om dessa och de är lejonhuvad dvärgkanin och jag skulle fundera en dag men visade ju Tuva de och vips så hade vi packat in oss i bilen och körde till Värnamo....
Den här lilla sötnosen fick följa med oss hem, visst är den söt♥ Tuva döpte den till Alma men vi vet inte om det är en tjej.
På vägen hem körde vi förbi mammas stuga så vi svängde inom för Tuva ville visa Alma och så fick vi lite fika. Det var is på sjön så barnen ville känna på vattnet och Oliver halkade direkt, mamma, mormor hade rätt, det är is.
Den här lilla Alma har det hur bra som helst, än så länge bor hon inne men ska väl flytta ut snart för det är ju inte så trevligt att ha kanin inne kan jag tycka... Jag ångrar en sak.... att vi inte tog en kolafärgad med....

2 kommentarer:

  1. Åh ja vilken liten sötis, du får hämta en kanin till. Fint det var vid stugan ingen snö där heller det är milt, jag har små, små blad som sticker upp tror det är snödroppar. Va modig du var som red aldrig jag skulle våga, gillar ju hästar dock de är så vackra. Tuva är ju en riktig hästtjej hon är så söt.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu räcker det med en kanin för hon acklimatiserade sig väldigt bra :)
      Mysigt om du får snödroppar redan!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥