måndag 31 januari 2011

LUGN KVÄLL OCH RÄDSLA FÖR MAGINFLUENSAN

Äntligen är vi samlade :-) Det har varit en riktigt lugn och skön kväll!! Annars brukar de ju vara ganska så uppspelta den kvällen de kommer. Men inte ikväll. Vi satt och pärlade, läste och de åt lite. Jag hade mat till dom eftersom matkassarna kommer ganska sent. När maten väl kom så hjälpte alla till. Barnen fick sina "uppgifter" och de hjälper mer än gärna till. Det blev Wok med kalkon, broccoli, bambuskott, morötter. Sen soyasås över. + räkor. Såå gott!!


Nu är det soffan!! Tänkte inte flytta mig här ifrån men i pausen på Familjen annorluna ska jag plocka fram kläderna till imorn. Ingen stress i onödan. Fast vi brukar aldrig behöva stressa till förskolan :-)

Jag har hört nu från ett par håll att maginfluensan går... Har några vänner som har det. Jag funderar på att ha barnen hemma onsdag och torsdag, jag vågar inte riskera att vi har magsjuka i helgen!!! Förra året när jag fyllde år låg både jag, barnen och brodern som va här, i maginfluensan... Vi spydde ikapp. Fy fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥