tisdag 19 februari 2019

ANDAS!! MEN DET ÄR JU INTE SÅ LÄTT....

Vart tar tiden vägen? Jag har relativt tidiga eftermiddagar denna veckan men jag hinner inte med! Som idag slutade jag halv 2 och sen innan vi var hemma och barnen ville ha mellanmål direkt och vid halv 5 skulle jag till jobbet igen för personalmöte. Denna dagen samlas ju alla på stället och nån som jobbar på övervåningen sa direkt när jag kom "Du ser trött ut". Ja, jag känner mig förbannat trött svarade jag! För så är det. Dels har ju Oliver sovit dåligt ett par nätter nu, hostat nån natt och gråtit i intervaller en annan så han har fått sova hos oss. Annars är det stressen som äter upp mig, det är ju hela tiden något som ska göras eller en tid som ska passas. Imorn när jag slutat och hämtat barnen så ska Tuva klippa sig men förhoppningsvis sover Oliver den tiden och då får han sova kvar så hämtar jag honom efter frissan. Annars får han följa med det är ju inga problem. Mannen är borta flera kvällar denna veckan så jag förbereder så mkt jag kan på kvällen så mornarna kan gå lite smidigt. Imorn ska Max med och lämnas på fritids när jag lämnar de små för han ville med och åka skridskor. Roligt att han kan välja om han vill följa med på någon aktivitet. Så här i efterhand skulle jag ju med tagit lite sportlov men ändå inte nu när Oliver är relativt nyinskolad och så lite sjuk på det. Kanske påsklov? Annars kommer det ju några klämdagar framöver som jag tänkte sikta in mig på🙂

Nu har jag lagt fram alla träningsgrejer i badrummet tills imornbitti, det var himla smidigt att träna där inne. Gott om plats och spegel och fönster så jag kan kolla tekniken. Träningen får jag prioritera den tiden jag har bäst med energi och sen gillar jag inte att träna kvällstid. Halv 5 kan jag stiga upp men som på fredag när jag börjar halv 7 blir det lite väl tidigt att stiga upp halv 4 - 4. Men det tar jag då, nu måste jag fokusera på imorn!!
Asså denna lilla tjej, hon har fått flytta in på Tuvas rum för hennes mamma inte var snäll mot henne. Till våren ska jag ha tag i ny bur så hon kan flytta ut. Denna lilla tjej som var rädd och försynt för 1.5 vecka sedan är riktigt sällskapssjuk nu. Nyfiken och vill gärna bli klappad❤

2 kommentarer:

  1. HU, låter jobbigt för dig. Är det fullmånen? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning om det är månen... Tro inte det :-)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥