tisdag 19 februari 2019

VÅR I SIKTE?

Igår när vi kom hem från förskola och jobb så kom solen fram, det blev verkligen superfint! Jag och Oliver gick ut och matade kaninerna och han gick runt lite. Han fick känna på att gå ute utan overall så det var ju såklart lite lättare för honom. Undra om våren är påväg det känns ju nästan så. Jag tror ju dock att det kommer komma snö iallafall en omgång till innan värmen kommer.
Det gäller att ha tungan rätt i mun när man ska koncentrera sig🙂

Max var hos grannen igår och idag och Thea blev hämtad av sin farmor och sov där inatt. De skulle hitta på något kul idag🙂
Tuva var på simskolan och sen började Bomusfamiljen det är väl det enda jag riktigt följer. Nu somnade jag ju någon minut i slutet men jag tycker de är roliga.
Idag har jag öppning och sen hinner jag hem och laga mat innan jag ska tillbaks till jobbet på APT ikväll.

Jag är lite nyfiken på vem du som läser är, kan du inte skriva lite om dig? Var bor du? Om du inte vill skriva om dig så kan du väl bara skriva om du känner mig/känner inte? Jag är jättenyfiken!!

Hoppas ni får en fin dag och var rädda om varann❤

6 kommentarer:

  1. Jag kan börja - jag är faktisk från Danmark, men vi har et litet hus i skogen nära Tingsryd - inte så himla långt från din trakt. Jag hittade din blogg på grund av de fina bilderna från bröloppet och läser regelbunden bloggen om livet med två små barn og 2 stora barn. Jag har själv 2 stora pojkar. Vi kommer kanske en dag att flytta till huset i Sverige och när man tycker så mycket om Sverige, då är det skönt att läsa om livet i Södra Småland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå va roligt :-) Nä Tingsryd är ju inte så långt iväg, min pappa bör i Ryd så vi är ju på det hållet ibland :)
      Bör ni nära sjön då eller åt vilket håll bor ni? Typ Urshult/Ronneby/Emmaboda/Väckelsång?
      Kul att du skrev, ha en fin dag

      Radera
    2. Huset ligger 1 mil söder om Tingsryd og Urshult (Hunnamåla) så vi kommer ofta i Börjes i Tingsryd - närmsta sjö är Mien - ungefär 5 km från Hunnamåla. Ha en toppen dag!

      Radera
  2. Mig känner du lite grann, bor ju på Österlen och jag kom in på din sida via en annan blog som du kommeneterat och det är rätt längesen.
    Gillar din blogg för du blandar mycket om livet, barnen, dina djur och naturbilder.
    Den är trevlig och läsa och du uppdaterar varje dag blir som att läsa en tidning på nätet. Sen verkar du så där jordnära som jag gillar och lever på landet som jag, gillar inte tillrättalagda bloggar utan det kan väl få va precis som det är.
    Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jordnära, just nu känner jag mig som en virvelvind som försöker hålla mig ovanför vattenytan och kippar efter luft. Jag känner mig tyvärr enormt stressad och har alldeles för höga krav på mig själv men jag hoppas att det lättar lite snart.

      Radera
  3. Jag känner din svärmor Kristina och vi har träffats på olika fester men jag skulle kanske inte säga att vi känner varandra.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥