lördag 23 februari 2019

KALASDAG

Vilken fin kalasdag vi har haft🙂 Svägerskan kom med sonen igår eftermiddag så var han här ett par timmar medans hon jobbade och barnen hade jättekul. Vi var ute i solen och jag hann till och med putsa ett par fönster men det ska man väl varken göra i solsken eller minusgrader men det fick gå ändå😉
Imorse åkte jag och mannen in och handlade maten till kalaset, undra om vi handlat själva utan barn sen Tuva kom.... Men vi var både på Willys och Ikea för tallrikarna räckte visst inte. Vi möblerade om i tvrummet för att få plats och nu är vi inne på att sälja soffan och köpa en mindre så vi kan ha möblemanget som vi hade det under kalaset. Då hade vi fått plats med vitrinskåp och lite andra lösningar med.

Idag bjöd vi på tacos och vi hade rätt mycket tillbehör och olika såser till. Linus gjorde någon egen avokadoröra till som var sååå god! Till efterrätt blev det glass, maränger, marshmallows, choklad- och kolasås, strössel, bananer och chokladbollar. Å så choklad🙂
När gästerna åkt hem möblerade vi tillbaks och gjorde iordning. Under tiden Melodifestivalen gick på Tv:n så spelade vi monopol med de stora barnen. Så lyckliga de blev!!

Nu har vi firat Max som fyller år på måndag och så här vi firat mig och mannen som fyllt år. Vi fick pengar/presentkort och så fick jag ett jättefint armband med ett hjärta och en tass på. Jag såg det för ett tag sen och sa att ändå till mannen att jag tyckte det va sååå fint. Så fick jag det av svärföräldrarna🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥