torsdag 30 januari 2020

SJÖLÄNGTAN

Jag undrar när vintern ska komma? Blir det någon? Jag tror knappt det annars kommer den väl i april... Kollade vädret och det ska bli några nätter med minusgrader nästa vecka men inte mer än så. Ingen isfiske i år kanske😉 Jag kan ju inte låta bli att längta till våren/sommaren när det blir ljumna kvällar när vi hyrt båt för att bara ro ut och meta, mannen och jag, vi bruka göra det på vår bröllopsdag och ett par gånger till under sommaren. Minns nog när jag tappade min nya mobil på sjöbotten för jag skulle fota och mannen hoppade i för att leta upp den, han fick upp den och den lös men sen va den rätt körd😉 Det hade varit trevligt att ha en liten båt och jag tror barnen med skulle gillat det, i alla fall de stora.
 
Vi brukar åka till sjön eller havet och det hade varit rätt skönt att hoppa i badet från en båt istället för en brygga. Även för en badkruka som jag.
På västkusten kan du kolla på begagnade båtar nära Göteborg  där kan du hittar båtar som passar just dig. Nu kan jag ju inte annat än längta lite till tills det blir sommar😊

1 kommentar:

  1. Då är vi båda i samma båt, jag längtar också efter sommaren, men det är snart VÅR.
    Fin helg/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥