lördag 21 juli 2018

RO I SJÄLEN

I förmiddags åkte vi ut så hundarna fick simma lite
 Jäger tycker ändå det är roligt men får han en chans sticker han ju in och vill lukta efter rådjur istället.
 Maister är badkruka. Det är annat än vår förra Jäger, han äääälskade att bada! Han kunde vi släppa lös 1km innan sjön och han stack raka vägen ner och simmade. Han struntade i rådjur bara han fick bada!!
 Annars har vi varit ute hela dagen, mycket kretsar runt kaninerna för Tuva och hon vill vara hos dom hela tiden. Vi kom upp i 8 kaninungar. Elsa hade börjat bita i den andra ungen som är några veckor så den fick vi sätta i egen bur. Jisses, är det någon som vill ha kaninungar när de är redo så finns här 8 som ni kan få. Jag vet inte när de kan tas från sin mamma, kan inget sånt om kaniner för det här var ju inte meningen.
Nu är jag färdigstädad så då satte jag mig med lite rött. Jag har dragit på den där städningen in i det sista jag sa ändå till Linus att snart får vi bjuda hit nån för jag måste städa! Men vem vill vara inne och städa när det är så varmt? Jag har ju fortfarande lite städmani i mig sen innan jag gick in i väggen och mår psykiskt dåligt om det är lite damm eller om det går en hel vecka mellan städningen (dammsuger ofta!) men jag är betydligt bättre på att inte stressa upp mig på det. Å så fick vi oväntat besök idag haha. N och lillkillen kom och hälsade på men de fick ju ta det som det var. Hon märkte säkert inte ens att jag inte städat.... Men efter middagen tog jag tag i det och nu känns det bra😉 Nu kan jag andas ut och få ro i själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥