fredag 27 juli 2018

VÄNNER, BAD, BRÖLLOPSDAG

Inatt sover vi i våra egna sängar igen, det är alltid kul att komma iväg en sväng men sover gör jag ju bäst hemma. Vi åkte ner till vännerna i Sölvesborg igår, mannen skulle hjälpa dom att koppla in något och så skulle vi bada och umgås. Jag har minsann doppat mig i havet i år! Jag badade igår när vi var nere första gången för det var så varmt så jag visste inte var jag skulle ta vägen och sen var ju vattnet hiskelens varmt med - säger jag det, då är det så haha. Barnen hoppade från bryggan och de hade sååå roligt.
Vi tog en paus och körde in till byn och jag hittade äntligen ett par fotoalbum till Oliver, jag måste ha till de andra med (alla har olika färger) men jag kan iallafall börja sätta in till honom nu.
På kvällen tog vi middagen med oss till stranden och hade det helt fantastiskt. Delade en flaska bubbel och hade det kanon i kvällssolen. Badade lite till innan det var dags att bege oss hemåt för läggning av barn.
Varje gång vi är hos dom desto mer pratar vi om egen stuga...
Vi avslutade med att hon klippte mitt hår, jag ville nån dm men det blev som "frisören" ville 1,5cm. Hon tyckte håret är för fint för att klippas av haha.

Idag käkade vi frukost och sen blev Tuva klippt innan de andra gick och badade. Själv la jag Oliver sen passade jag på att lägga mig en stund i solstolen och bara njuta av lugnet. Jag behöver mina såna små stunder för lite återhämtning ibland. Sen blev det ju så varmt så jag visste inte var jag skulle ta vägen, när vi körde hem hade vi 20 grader i bilen och det var ju ljuvligt. Jag frös dock lite men just då var det skönt.

Väl hemma blev det ett lass till tippen, lite städ inne, fix hos kaninerna med byte av burar då kaninungarna har blivit så rörliga så ett par hade trillat ner för "stegen" så nu fick de en en-plans-bur för vi vill inte ha några olyckor. Asså dom är sååå söta med olika teckning. Ett par svarta, någon som Elsa, någon som hon fast svart istället för det grå, en svart med vitt på öronen mm.
När allt var lugnt kunde vi skåla för vår 5-åriga bröllopsdag❤ 5 år sedan vi stod ute på bryggan och sa ja till varandra. 

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott väl värt att fira, ja dessa varma dagar kan bli för mycket av det goda, haha.Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥