fredag 15 juni 2018

SOMMARLOV!!

Nu har alla barnen sommarlov, hääääärligt!! Max hann ju försvinna så honom hann jag inte få på bild...
Jag mötte upp min kusin för vi hade lite att prata om innan 6:ornas uppträde började i gympasalen, de sjöng, dansade, höll tal, stipendie delades ut och rektorn sa ett par ord. Väldigt fint. Sen började ju det känslosamma i klassrummet. Jag gick in till Max en stund och vi körde Kahoot innan de skulle ut och testa sina drakar de hade gjort men då gick jag in till Thea igen. Det var en som sa att det såg ut som att vi alla var på begravning i det klassrummet men det är verkligen en jättefin klass och en fantastisk lärare!! Barnen fick en överraskning i form av en sommarlovspeng som blev över sen klasskassan så de blev nöjda.
Det blev betygsutdelning och så fick barnen en fin ros, även mentorn och han från fritids som jobbar i klassen fick ju presenter av oss. Ja, det var en fin och känslosam förmiddag.
Nu ikväll har Thea varit hos en klasskompis för det var 2 tjejer som styrt upp en kväll med de som ville komma från "numera gamla klassen" så det var ju kul att de kunde ses alla som ville.

Nu behövs det lite sömn för det är ju inte så att vi ska sitta i soffan och glo på varann imorn bara för att vi har sommarlov haha.

2 kommentarer:

  1. Godmorron det är en ny dag och den är precis lika vacker som det varit den senaste månaden, otroligt fin sommar men det är torrt, vi har ju alltid nåt att klaga på,haha. Sör din dotter är och ni är väldigt lika, ja det är visst känslosamt med avslut och examen. Jag var på mitt första barnbarns avslutning de här små söta ettorna kan man annat än älska det. Tänker tillbaka på min egen med blandade känslor av att tiden den går för fort, nu är jag farmor och mormor. Tyckte inte det var så länge sen det var just jag som stod där som liten etta, med ny klänning, vita knästrumpr och vita skor, stolt som en prinsessa. På den tiden var det inte lika vanligt med nya kläder i tid och otid man uppskattade det nya på ett annat sätt tror man måste ha upplevt det för att få känslan, vi var en barnaskara på sju barn på vår gård. Examen med en smyckade skolsal blommor på bänken och doft av syrener, en tår i mitt öga.
    Fin helg från slätten/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft en hel del moln idag men imorn skulle det regna :-)
      Jag minns med min 1a skolavslutning, eller om jag minns hur jag såg ut efter att sett det på kort det vet jag inte, men jisses som man såg ut egentligen.... Haha men var tid har väl sin charm ;-)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥