lördag 24 november 2018

EN FÖRBASKAT ROLIG KVÄLL MED JOBBARKOMPISARNA

Hej hopp. Jag är sååå trött men det är väl självförvållat😉 När jag har druckit öl så sover jag inte alls bra. Igårkväll var vi ute i Växjö med jobbet. Dagen började först i Osby med en massa kommunmänniskor och det var olika människor som pratade, tex någon från ekonomi, HR, kommunchef, byggnadschef Ja, en från varje avdelning i princip och jag hade en fråga till de flesta😉 När ekonomimannen pratade så frågade jag om de köpt det dyra vägsaltet som var uppe på kalla fakta eller uppdrag granskning eller vilket det var men det hade de inte gjort. När chefen för upphandling pratade så ifrågasatte jag varför vi var tvungna att handla på de sidorna de hade avtal när det kunde vara flera hundra dyrare där än någon annan stans. När HR kom upp så hade jag velat fråga hur det gick till när en viss hade anställts men där sa en annan jag pratat med stopp haha. Hon tyckte inte jag skulle fråga det och hade jag gjort det så kanske jag hade åkt ut🙈 Men frågar man inget så får man ju inget veta. Sen somnade jag nästan... Det var sååå många som skulle prata och jag hade behövt en bensträckare emellan för det var jobbigt att sitta still så länge. Det gör vi ju aldrig i jobbet.
Jag stängde igår men vi möttes upp på jobbet och jag kunde köra hem bilen så jag fick skjuts. Ja Herregu så skoj det var😀 Jag fick ett sms från en jobbarkompis imorse som tackade mig för att hon hade fått skratta så mycket så hon grät så hennes ögon hade nog frisknat till😉 Ja alltså, ibland blir det ju lite tokigt när jag är med haha. Eller som en vän säger "Det händer alltid något när du är med". Vi var först ute och åt på Grilleriet och det var sååå gott! Där fick de sig ett gott skratt när vi skulle betala men jag kan ju inte hjälpa att jag är från landet haha. Men det var fler än jag som inte riktigt förstod hur man skulle göra men det var väl jag som uttryckte mig lite knasigt😉 Sen bowlade vi och jag hade publik, en man som inte kunde svenska men han hade himla roligt åt mina "talanger". Jag är ju kass på bowling men det är ju kul, jag missade så mycket så till slut gjorde jag både sälen, kastade baklänges, använde handikapställningen men inget funkade. Jag hotade med att kasta på grannens för då kanske jag hade träffat.... Äh, man måste kunna bjuda på sig själv och det har jag inga problem med! När vi skulle gå så står det 2 killar och spelar nåt med puckar så skriker den ena killen FITTA då vänder jag mig mot honom och ryter ifrån SÅ SÄGER MAN INTE! Han blev alldeles rakryggad och piper fram ett FÖRLÅT. HAHAHA. Nä det var den kvällen och det var längesen jag skrattade så mycket🙂
Jag åt en chutney-burgare med sötpotatispommes och bea. En stor stark till det. Å så fick jag äntligen en Mojito men jag tar ju alltid den svaga.
Titta så fint vi hade det när vi vaknade. Det snöade igår när vi åkte hem men att vakna upp till detta var mysigt🙂 Det blaskade ju bort under dagen men visst är det fint? En vecka till advent och det hade varit mysigt med snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥