söndag 11 november 2018

FARSDAG, BARNGYMPA OCH VILL BLI KLAR

Inatt när jag vaknade kunde jag knappt röra mina armar för det gjorde sååå ont! Jag vet inte om jag hade legat på något konstigt vis men jag hade verkligen ingen kraft i dom och fattar inte hur det kunde bli så. När jag vaknade igen några timmar senare var det mycket bättre även om de fortfarande var ömma.

Oliver har fått tillbaka sina morgonvanor igen, förut sov han till 8-9 men sen vaknade han 6-7 ett tag. Idag sov vi till 8 han och jag. Tuva var uppe med mannen men sen åkte han och jagade och Tuva låg i soffan och kollade film. Jag sover som en kratta om nätterna det kvittar ju att Oliver slutat amma och att han sover nu när jag själv inte kan. Det betyder att jag fortfarande alltid är trött. Sååå tröttsamt!
Tuva gav sin pappa ett paket imorse och så hade hon sagt "du ska få en bok av Oliver när du kommer hem sen" haha. Hon som var så hemlighetsfull igår när vi slog in presenter till farsdag😉

Min pappa har varit här idag och fått upp väven på väggarna i hallen så imornkväll ska jag börja måla🙂 Äntligen äntligen börjar vi se slutet. Jag skulle helst vilja ha allt klart med garderober/förvaringen med tills de stora barnen kommer men i helgen är det jakt så jag vet ju inte om vi hinner. Vi ska ju ut och jaga bägge 2 men vi försöker göra så mkt som möjligt innan helgen. Vi måste ju bara komma på hur vi vill ha det med, inte det lättaste hur vi ska få plats och vad vi ska få plats med.
Sen fick pappa ett farsdagpaket och middag. Jag och Tuva har varit på barngympan och sen har jag rensat och städat hennes rum. Vi behöver ta deras garderober med såg jag för bägge är på väg mot nya storlekar.
Snaaart får du flytta fram min vän❤
Jag börjar bli stressad för jag vill ha allt klart, jag har en julkalender till Tuva där jag ska öppna och slå in klapparna i andra paket och hänga på en julkalender på väggen. Jag måste komma på något som Max ska få på sin och Thea har jag lite hum om. Jag vill börja plocka i kistan där uppe bland julsakerna för nu är väldigt många helger framöver bokade och jag vill gärna ha några julklappar klara med så vi slipper stå där sista veckan.
Jag ska genast börja skriva en to-do-lista så jag kan bocka av allt eftersom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥