söndag 16 september 2018

EN VINNARE, DUKTIGA BARN OCH LITE HEMMAFIX

INLÄGGET INNEHÅLLER REKLAM GENOM ANNONSLÄNKAR FÖR TRETTI.SE

Nu är helgen snart över och jag är mer än nöjd. Igår var vi ju på rally och Lillebror körde jättebra, bara bilen håller och han håller sig på vägen så slutar det ju med seger. Han vann sin klass och fick ett fint presentkort och sen kom han rätt bra placering av alla tävlande med. Grattis till han😊
Vi åkte ut med pappa, en vän till han och hans chef och Tuva och Oliver har nog inte fått så mycket beröm på så kort tid någongång förut haha. Pappas vän var riktigt imponerad av barnen både att Tuva gick så långt själv och att de var riktigt duktiga ute på sträckan. 11 månader och så lugn och snäll. Ja, han trivs rätt bra med att sitta i vagnen. Vi kollade på kvalvarven och när banan byggdes om till finalvarv så var vi tvungna att bege oss. Vi åkte till Lönsboda och hämtade vännen och hennes dotter och sen åkte vi hit här och åt middag. Hon är händig med så jag tog hjälp av henne att fixa lite, plockade ner ett par hyllor och hängde upp 2 gardiner på väggen för att få en mer ombonad känsla och upp med en tavla och en hylla på annat ställe. Det blev riktigt bra! T o m kattungen tyckte det var kul att det kom upp nya gardiner han kunde klättra i, ggrrrr. 

Idag var jag, Tuva, Oliver på kalas hos Tuvas förskolekompis och det tyckte bägge 2 var roligt. Oliver trivdes bland alla barnen. När vi var hemma igen så hängde jag upp Tuvas sänghimmel och satte i en ljusslinga. Vi hade nämligen kommit överens om att när den var uppe så skulle hon somna själv. Vi skulle läsa för henne och sen fick vi gå ut och lämna dörren öppen och vi skulle lova att komma in om hon ropade. Hon ropade på mig en gång sen somnade hon..... Annars har vi suttit hos henne tills hon somnat och hon brukar somna rätt fort annars med men fortsätter det såhär så är det ju kanon. Riktigt stolt över henne. Bara hon bestämmer sig för något så fixar hon det.
Mycket nöjd tjej❤

Igår pajade vår diskmaskin så idag fick vi beställa en ny. Det är ju något i alla fall jag inte kan leva utan när jag väl har haft en innan... Vi hittade en ny sida som vi aldrig har beställt från innan och det var Tretti.se
De hade rätt bra priser och vi brukar gå efter "bäst i test" så denna gången hoppas jag att vanliga runda tallrikar kommer passa..... Vi behöver nämligen köpa nya tallrikar pronto och vanliga runda från Ikea passade inte i den vi hade innan så vi fick köpa snygga rektangulära men gu så opraktiska!
I alla fall så har Tretti.se en del erbjudanden ute nu som 8% på en hel del varor med koden SUPERWEEK
Med koden TR30 har de 30% på de här varorna

Här är ett liiiiitet smakprov på vad som finns


2 kommentarer:

  1. Grattis till din bror, jag hade aldrig klarat och titta på ens, håller andan när jag kör förbi Tomelilla banan, ja jag är lite sjåpig kanske, haha.
    Diskmaskin hade jag på den tiden när barnen var små så praktiskt men nu diskar jag gärna för hand så skönt för mina händer, nytta med nöje inte alls dumt.
    Är du ingen loppisfantast för där kan du hitta superfina tallrikar? själv gillar jag mönster och gärna i engelsk stil. Gillar när man ätit så ser man fina motiv, men det är ju jag de. Duktiga barn du har, men så är dom också harmoniska, härligt.
    Ha en fin start på veckan/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå i helgen är det rally igen och denna gånger i Blekinge. Jag är nervös men han är en duktig förare.
      Jag hade gärna gått på loppis men är urusel på att hitta dom...

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥