tisdag 11 september 2018

ETT RÖRMOKARJOBB

Hoppas er dag började bättre än min, här började den med att jag spolade ner för mycket papper i toa så det blev stopp! Ibland händer det att ett barn "glömmer" att spola och då kommer en annan efter och så....ja. Vi blir ju lite smått nervösa att vi ska behöva ringa hem mannen för jobb på hemmaplan när han har fullt upp borta. (Jag har ju turen att vara gift med en rörmokare) Jag minns inte om det var innan vi hade flyttat ihop eller om det var precis efter han flyttat in, då höll jag i alla fall på att göra mig iordning och så tappade jag ner ett runt topslock i toastolen, jag spolade (!!) ju och det försvann så jag tänkte att det löste ju sig själv😉 Men sen kom han hem och skulle gå på toa och när han spolade så stannade ju allt kvar, då hade ju locket lagt sig precis för hålet och det satt som en smäck🙈 Då blev han inte så glad..... Han undrade varför jag inte sagt något men jag trodde ju det försvann och allt va fixat, han fick bära ut toastolen på gräsmattan haha.
Ja det är ju som sagt tur att jag är gift med en rörmokare och hade jag inte varit det så hade jag väl fått ringa stopp i avloppet som är proffs på att lösa sådana här problem. "Vi" har haft användning av de kunskaperna fler gånger för när vi var nere hos vännerna i Sölvesborg en midsommar så hade de stopp i avloppet i tvättstugan så där låg killarna och torkade, tryckte ner medel och kämpade några timmar. 

Idag är ju äntligen dagen D för Tuva! Hon har frågat sen i lördags hur många veckor det är kvar tills hon ska åka till ridskolan. Idag är det småhästridning för barn som inte går på ridskolan. Barn mellan 2 och 5år.
Här rider hon hos vänner i Nybro. På helgen kan hon ju säga "mamma, kan vi inte åka och rida hos någon idag" och då vill hon till våra vänner G och T. Hoppas hon får en snäll häst i alla fall för jag är inte riktigt lika förtjust som hon men vad gör man inte för sina barn❤

2 kommentarer:

  1. Ser så stolt ut på hästryggen, hon är mer våglig än jag någonsin varit, men små barn är inte rädda på samma vis som en vuxen.
    Jag var med dotten på ridksola men inte så jag hurrade lite försiktig med de stora vacka djuren. Må så gott/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja när det kommer till något hon verkligen gillar - hästar och karuseller - då är hon modig! Annars är hon ganska blyg.
      Jag har väldig respekt för hästarna men en liten schettis är ju gullig ;)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥