lördag 1 september 2018

NAGELBITARE

Jag sitter och biter på naglarna och håller tummarna för idag är det Tv-svängen i Hörby och lillebror kör. Än så länge går det riktigt bra för dom men de ska snart köra sista sträckan.

Jag, Tuva och Oliver har varit hos H så tjejerna har lekt med hästarna och stallet. Max är bollkalle på någon herrmatch och mannen har varit på skjutbanan, Thea kommer hem imorn.

Jag har haft kontakt med ett katthem för vi ska ha en katt till tänkte vi, de har skickat den ena söta katten efter den andra. Men det var ju inte det lättaste att få katten nu! Det ska vaccineras, chipas, kastreras, göras hembesök mm innan katten får komma. Ja visst det är ju jättebra att de är så seriösa men om man är som jag? Då vill man inte vänta flera veckor innan katten kommer när man väl bestämt sig. Så vi kollade igenom blocket och där fanns ju ena sötnosen efter den andra men Tuva har bestämt sig för en svart kattunge och det går inte att rubba! Jag har sms:at, ringt och mejlat 2st med svarta kattungar men ingen svarar! Jag ger det någon timme till sen leta jag upp en ny.
Jag ska ta Tuva och åka och handla innan vi hämtar Max.

2 kommentarer:

  1. Söta små kaniner. Tänkte höra vad ni har för bur till era? Sen hur ni har dom på vintern? Vi har nyss blivit med kanin och måste nu komma på en vinterlösning. //lovisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt 2 burar på Jem och Fix som har ett rum uppe med tak och sen en liten uteplats där de kan äta gräs, sen har jag 1 vinterbur och 1 "innebur". Men på vintern sätter jag burarna nere i källaren med 2 kaniner förutom vinterburen och den kaninen de är ute tills det blir -10 då tar jag in henne med.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥