fredag 5 januari 2018

ALLERGI?

Idag var det ju riktigt skönt ute, i alla fall när jag gick med vagnen, Tuva fick jag bädda ner riktigt för hon tyckte det var lite kyligt men hon ville sååå gärna gå och titta på hästarna. Så det var ju klart att vi skulle ut och gå, Lillebror sover dessutom bäst ute i vagnen, sover i flera timmar så snart kan vi gå riktiga långrundor när Tuva är på förskolan☺

Jag hade bunkrat upp med keso och kvarg för jag ska äta lite bättre mellanmål (dels för att jag ska äta något överhuvudtaget...) men så pratade jag med BVC idag och nu ska jag utesluta all komjölk ett tag.... Det fick bli bananpannkaka istället haha. Men mitt morgonkaffe... jag som micrar grädde och mjölk till det varje morgon. Det får väl bli te istället + att jag älskar mjölk. Men detta är ju ändå bara så länge som jag ammar och tills vi fått en remiss och fått svar på vad det verkligen är han inte tål. Jag tänker iallafall inte sluta amma för det här! Jag skulle bara börja äta kalk. Jag käkar D-vitamin men vill börja med Betakaroten inför våren men det vet jag inte om jag får äta. Nån som vet? Jag frågade de som säljer men de visste inte heller.

Idag har jag beställt födelsedagspresent till mannen och så har jag fortsatt tvätta, såg denna på instagram och den va bra;
Ja ibland undrar jag om våra spöken slänger kläder i tvättkorgen....

1 kommentar:

  1. Godmorron från en kraxande kråka, är så trött på denne flunsa, fy för alltså.
    Tänkte på det med mjölk, du får inte dricka laktosfritt då? men bäst att avstå helt och se resultatet.
    Batakaroten då kan du äta morötter och det finns i andra grönsaker också. Minns för många år sen då kom frusen morotsjuice och det var riktigt gott. Du kan ju själv göra en dryck av morötter, billigare och säkert nyttigare, prova vej ja.
    Må så gott från MH Österlen

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥