tisdag 16 januari 2018

ÄNTLIGEN SNÖ

Oj! Så mycket snö vi har fått inatt, mysigt!! Vi kom aldrig utanför dörren igår men idag måste vi ut i snön. Jag är grymt trött så ska jag inte somna stående så är det bäst vi går ut och rör på oss haha. Jag har lovat Tuva att hon ska få åka pulka idag, hon fick ju en i julklapp så idag ska den användas😊 Det gäller ju att ge sig ut innan de skottar vägen men här ute dröjer det ju tills de kommer ändå.
Idag börjar jag registrera min kost på mammafitness än så länge verkar det så krångligt så jag kan inte gå utanför ramarna, bara att få ner en frukost va lite knepigt. Det kommer ju ge sig såklart och jag har fått uträknat på mina kalorier som jag ska äta och då lägger de in extra för amningen. Där fanns föreslagna frukostar som jag valde emellan men sen fick jag lägga till kaffe med soja. Så idag blev det havregrynsgröt med kanel och banan, 2 kokta ägg, kaffe och vatten. 

2 kommentarer:

  1. Åh va mycket snö ni fått det är vackert säger en icke vintermänniska. Vi fick också knappt marktäckande och det töar igen, gör inget, haha. Har också börjat äta havregrynsgröt denna veckan, har ju tappat lite i vikt, åt det förr men sen jag fick laktos och IBS tålde jag det inte, men man blir mättare av en sån frukost. Jag åt en grahamsmacka med ägg, faktikst bakade jag eller min maskin det i går, det är perfekt i med alla ingrediensaren sen blandar den ju allt och vips är det klart, bara att jäsa och bakas sen.
    En kopp honungsvatten och ett glas bamyl för min värk, sen är jag mätt till lunch, då äter jag hemkokt kräm av nåt slags och grädde ovapå. Till middag ska jag göra rotmos. Vore kul och läsa hur din dag annars ser ut med mat, såklart kan jag inte jämföra mig men ändå. Men Lotte du behöver väl inte gå ner? men va tränad kanske efter förlossningen, tycker du är fin som du är annars. Kram/MH Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön töar här med.... Tråkigt.
      Åh, baka bröd själv har jag aldrig gjort.
      Rotmos är sååå gott!! Vi pratade om det igår och så vi ska laga det snart för det gillar barnen med.
      Tack, nä jag behöver inte gå ner men jag skulle vilja komma i mina jeans. Ska skriva lite om maten och sånt i nästa inlägg

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥