måndag 8 januari 2018

SISTA DAGEN PÅ JULLOVET OCH JAG HAR TRÄNINGSMÅL

Idag är det sista dagen på jullovet och imorn börjar sista terminen i dessa klasserna, sen väntar högstadiet för Thea. Jisses så stora barn jag har! Jag och de små var på Bvc innan idag och den lilla gossen hade nästan gått upp 1 kilo och växt flera centimeter sen sist och sen fick han sina 2 sprutor, 1 i varje ben. Han blev sååå ledsen stackarn. Lite extra ledsen blev han nog för han va så trött. Nu är det gjort och han sov gott efteråt. Vi hämtade hem de stora barnen och det är skönt att få en ledig dag tillsammans innan allt drar igång igen.
Där är mina tjejer och bakar chokladbollar, tyvärr får jag inte smaka då de använder vanligt smör. Det kanske är en bra ursäkt till att inte äta godsaker haha. Jag körde ett träningspass istället. Jag ska ta och prova mina jeans igen, nu kanske jag kan komma i något par igen. Jag beställde kläder till dopet innan idag, äntligen har jag bestämt mig vilka jag ville ha.
Nu har jag suttit här inne på denna sidan flera gånger, jag ska registrera mig men ska bara bestämma mig för vilket datum jag ska börja. Jag tänker att ju snabbare desto bättre! Jag har ett delmål till dopet (på god väg) och ett till semestern. Denna gången ska kroppen bli stark från början och fokus ligger inte på löpning. Min kära vän G frågade om jag ska med på ett lopp på 1mil i april och jag har inte bestämt mig än. Jag har ganska bra grundkondition men känner att börjar jag bygga upp lite muskler ska det väl inte vara några problem. Frågan är ju bara om det är för nära förlossningen....
Mitt snabbaste att springa 1 mil på är 46 minuter men det är inget jag känner att jag behöver klå. Träning ska vara kul!!

4 kommentarer:

  1. Tycker inte du ska jäkta på det med träningen, Oliver är ju så liten var inte längesen han kom till världen. Du har näppeligen så mycket överskott, att man vill stärka sin kropp är en annan sak. Jag tränar på sjukhuset i varm bassäng och det är så skönt men rätt tufft, allt för att lederna ska hålla sig i skinnet, haha. Va, en mil på så kort tid imponerande, innan jag bröt mitt ben på tre ställen så gick jag stadigt varje dag fyra km och det tog tre kvart, tyckte jag var lysande.
    Söt din stora dotter. Ja så klart alla din barn men nu var det just henne i blickfånget.
    Tänkte på detta med mässlingen tycker det är otäckt mitt yngsta barnbarn ska få vaccinationen nu hon är arton månader, men din lille plutt får du va rädd om. Förr hörde man väl inte så mycket om det, antingen fick man det eller ej, vet minsann inte om jag haft det ens.
    Må så gott från/MH Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nu är jag anmäld och klar. Härligt att träna i varm bassäng men jag ska köra enbart hemmaträning. Det är det som är så bra att jag slipper ta mig iväg.
      När Tuva vaccinerades mot mässlingen hade hon feber i 9 dagar och som mest 41.8 grader och så fick hon mässlingutslag. Hoppas ditt barnbarn får det lindrigare!!
      Oliver har fått Alvedon för han blev väldigt kinkig ikväll och som tur va så hjälpte det nästan direkt. Skönt för han

      Radera
  2. 1 mil på 46 min!!! Du det är bara det att så snabbt får du f.. inte springa!!! Det e ju jag som ska med 😂😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer aldrig hända igen! Det brukade ligga på ca 50-52 min nästan jämt

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥