måndag 15 januari 2018

EN GÖR EN GRÅHÅRIG OCH EN ÄR 3 MÅNADER

Helgen slutade på betydligt bättre sätt än den började iallafall. Men alltså, man kan ju bli gråhårig! Ett av barnen hittade på ett hyss igår (inte själv) och det var tändstickor inblandat. Jag blev inte jätteglad kan jag ju säga men den andra mamman blev mest glad över att de vågade ringa och berätta vad som hänt. Jag tror mitt barn hade berättat lite senare på kvällen ändå vad som hänt men nu kom det ju fram direkt. Den andra mamman tyckte att min idé va lite överdriven men jag sa till mitt barn att vi letar fram en adress till ägaren, vi åker dit, du berättar vad du gjort och ber om ursäkt! Du måste lära dig en läxa och stå för dina handlingar och det får konsekvenser. Rätt eller fel? Där var vi olika. Jag fick iallafall med mig det andra barnet och åkte hem till ägaren. Det visade sig att det hade hänt grejer där förr och han övervägde en polisanmälan. Tack gode Gud att vi åkte dit, tänk om han kommit och sett detta och det tillslut kommit fram att det var mitt barn som va inblandat och jag visste om det utan att ha agerat? Jag hade skämts ihjäl!! Nä, hoppas barnen tänker efter både en och två gånger innan de tänker hitta på något mer! 

Nu till något roligare, tänk att min lillkille blir t r e månader idag. Så fort det går! Det blir ju roligare och roligare som tur e.
Det är en riktigt glad bebis vi har och han pratar och skrattar så fort vi tittar på honom❤

Nu ska vi strax skjutsa ut de stora till bussen och sen ser vi de inte förrens på fredag. Idag ska vi fixa sista presenten till mannen som fyller år i veckan annars har vi inget planerat förutom att vi ska ut och gå en långpromenad med vagnen och då ska vi gå till hästarna. 

3 kommentarer:

  1. Åh vad Oliver han växt, håller med de blir roligare ju större de blir. Inget bra det där med lek med stickor, tyckte absolut du gjorde rätt som gick dit, viktigt att visa barnen också att det är inte okej. Känns så mycket bättre i själ och hjärta efteråt.
    Fin start på veckan till dig och alla andra. MH Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hur ska barnen lära sig vad som är rätt och fel om vi bara sopar under mattan? Skulle vi inte brytt oss om någon hade varit hemma hos oss olovandes? Det är lika bra att markera direkt annars hittar de väl bara på värre grejer... tänker jag!

      Hoppas du mår bättre från din influensa :-)

      Radera
    2. Tack för din omtanke, flunsan har lagt sig och jag har tagit min medicin och det känns lättare, har tappat två kilo också med sjukan.
      Du gjorde så rätt man måsta absolut för deras egen skull göra det. Tror nog inte de gör om det igen, kan ju bli stora saker om man anväder sig av stickor, bara tanken på nån eldsvåda och att dom själva kunde skadat sig. Bra gjort Lotte, det är så man lär sig vad som är rätt och fel i livet. Kram/MH Österlen

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥