onsdag 31 januari 2018

MOTIVATIONEN VINNER ÖVER GODISSUGET!

Nu har det visst både börjat snöa och blåsa.... Det vräker ner snö! Jag hade satt ut Oliver i vagnen för han kan inte komma till ro inne men efter nån timme blev det skitväder så nu ligger han faktiskt och sover i hallen, jag har fått klä av han bäst det går men han sover sååå gott❤ Jag och Tuva tittar på Alla Barnen i Bullerbyn och jag är sååååå godissugen! Idag hade jag lätt kunnat äta en påse lösgodis. Men jag gör inte de för det skulle ta för lång tid att kolla igenom vilka godisar som inte innehåller någon sorts mjölk... Å sen har jag ju faktiskt inte betalat en massa pengar på kost och träning för att sabba det direkt😉 Jag har ett par mål och då får jag ju tänka på det! Men från nästa vecka så får jag något som heter 500 övriga kalorier de innebär att jag får äta det som jag ska annars med men en dag i veckan får jag 500 extra kalorier att äta och då äta det jag vill. Det blir rätt mycket chips😜
Tuva älskar att fotografera så jag tog fram stativet till henne så hon gick lös med kameran. Jag hade ju tänkt sätta mig med mina kort och fixa till framkallning nu denna veckan men nu ska ju Tuva vara hemma så jag får göra det nästa vecka, jag ska ändå inte framkalla förrens dopet har varit.

Nu ska jag förbereda middag, idag blir det faktiskt 2 olika. Jag ska äta räksallad med quinoa och granatäpple igen och mannen ville ha stekt fläsk. Sen ska jag bege mig till Osby, jag läste att det är väldigt mycket magsjuka nu så behöver inte barnen följa med till affären så kan de gott stanna hemma. Vi kan ju försöka undvika det lite i alla fall även om vi förmodligen åker på det ändå. Vi har haft det i flera år i rad när jag har fyllt år men nu kan jag hoppa det😉

3 kommentarer:

  1. Vilket fint foto på dig, hon är ju jätteduktig redan den lilla jäntan. Vackert hår har du också, jag har också långt ner till midjan trots min ålder haha. Många anser att man ska ha kort hår när man är mogen, nä jag går verkligen inte på det. Köp taccochips det är ju så gott man behöver faktisk salt det brukar jag säga. Nu blev jag sugen på det men tyvärr inget hemma. Alla vi barn i Bullerbyn vilken nostalgi den är ju bara så otrolg bra. Men alla Astrids filmer är fina och barnen när dom var små kunde se dom om igen, barnbarnen gillar Pippi och hon är kul. Pi, pi akta er för magsjuka, sprita dina händer om du kan när du kommer ut i bilen,efter butiks besök kan nog hjälpa.
    Jaså snö igen,men va trevligt för er, hihi. Vi har regn och makalös dynga på gården, det är inget vidare. Kram/MH Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack😊 Ja kort och blått/lila hår hör väl till "åldern" haha, hur många äldre har inte det?
      Ja jag är inte rädd för baciller annars men tvättar mig alltid efter jag varit i affären. Snön ligger inte men det kom lite flingor idag med

      Radera
  2. Snygging ❤ hon är duktig på att fota lilla Tuva 🖒❤
    Kram gisan

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥