fredag 4 januari 2019

LITE FÖRSKOLEFÖRBEREDELSER

Wihoo fredag! Nu är vi ju visserligen lediga ändå men fredag är alltid fredag och detta är ju sista vanliga hemma-fredagen för nästa vecka börjar ju faktiskt inskolningen för Oliver. Vi har försökt förbereda honom och få in sovrutinen runt halv 12 som det kommer bli sen, han sover ca 2,5h så orkar han med eftermiddagen innan han ska sova för natten. När Tuva var ute och cyklade innan så övade Oliver på att gå med vinterkängor, inne springer han ju nästan men det är ju lite svårare att gå i kängor. Innan kunde vi bara gå ut när vi skulle göra något men nu säger vi hejdå till honom när vi går ut och hej när vi kommer in så ser han ju att vi kommer tillbaks. Inte vet jag om det hjälper men vi försöker i alla fall, hoppas att inskolningen kommer gå bra. Sen när vi kommer lämna tidigt så lämnas ju Tuva och Oliver på samma avdelning så det är skönt att de har varandra. Tuva ser fram emot att börja igen för hon vill vara med sina kompisar säger hon.
Jag och Oliver på julafton❤

Mannen är och skjuter in bössan, Oliver sover, Tuva tittar lite på paddan och jag har en liten lista med saker jag ska beställa. Bla en doppresent till lillkusinen och namnlappar till Oliver och så håller jag håller på att koka mer ingefärsshots för idag tog jag sista slurken.

2 kommentarer:

  1. Dags att ut i den stora världen för Oliver så snabbt tiden den har gått, tyckte han nyss va pytteliten. Tiderna är annorlunda när jag växte upp fanns överhuvudtaget inte nåt som hette förskola eller dagis, nu låter jag jättegammal, haha men då var mammorna hemma och passade en hel hop barn de hade ju ofta som ett dagis själva.
    Härligt för de föräldraran som även idag kan va hemma så länge som möjligt, men det är min åsikt finns ju andra med något annat. Men varför är det sådan skillnad, ja nu säger många kraven är si och så ja men är den det? Barn är barn då som nu de ska ha mat och kläder då som nu. Mycket intressant eller hur?
    Önskar lycka till för Oliver går säkert lysande han verkar framåt.
    Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade gärna varit hemma i 3år minst med barnen men dagarna räcker ju tyvärr inte. Sen vill jag ha några dagar kvar så vi kan vara lediga längre på somrarna ;-) Det är ju vi själva som sätter kraven, alla ska ju ha "allt" och det ska vara så himla fint utåt men lyckan sitter väl inte på utsidan? Jag håller med dig, det är intressant. Trevlig kväll :-)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥