söndag 27 januari 2019

VÅR HELG

Wow så mycket snö det kom idag🙂 Mycket och mycket men inte långt ifrån 1dm. Svärmor och svägerskan och lillkusinen kom hit en runda runt lunch då de var på långtripp och skulle hämta en hundvalp. Ett snabbt besök och frallor i magen så fick de bege sig vidare. Vi gav oss ut i snön och kånkade på pulkor och vagn men det gick inte som planerat så vi fick vända och gå hem igen. Varma och rosiga om kinderna kom vi in och vad får man om man varit ute i kylan? Varm O'boy, det är standard.
 Imorse när vi vaknade så låg detta på altantaket men det fortsatte snöa till och från.
 Thea gjorde en snöängel .
Sen gjorde mannen kroppkakor i size big😋 Första gången han gjorde och jag har bara ätit det på Gotland förut när jag var liten. Gott!

Igår var mannen på jakt nere i Knutstorp och min jobbarkompis frågade om jag ville med till Växjö och bada. Efter många om och men så körde jag och barnen upp och mötte dom. Barn en älskar ju att bada så de var överlyckliga. Jag och Oliver gick mellan barnlandet och äventyrslandet. Tuva åkte rutschkana och simmade runt med min jobbarkompis, hennes son och hennes man, Thea badade med dottern och så möttes vi för att fika. Vi badade i många timmar men sen blev Oliver och jag trötta så vid 18 var vi hemma.
Mannen var inte hemma förrens efter midnatt och då sov vi andra gott🙂 

2 kommentarer:

  1. Vackert ni har det men ni får gärna behålla snön, haha. Vi har tö igen och jag är ju ingen vintermänniska. Vilket sött foto på Oliver och vilken härlig helg ni haft.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det töat här med men inatt skulle det bli flera minus igen så det lär väl bli snorhalt… jag som öppnar imorn...

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥