fredag 25 januari 2019

LIVET, VÄNNER, TRÄNING

Usch tiden springer ifrån mig, jag har knappt tid för min lilla "dagbok" längre. Det finns ett liv som jag håller kärt mellan hämtning från förskolan och läggning av barn och efter det finns ett par måsten innan jag själv måste i säng. Ekorrhjulet är igång! Sååå mysigt att hämta hem från förskolan, komma hem och äta lite innan vi går ut och jag drar Tuva i pulkan och kör Oliver i vagnen sen möter vi Thea som kommer med bussen.

Ikväll har vi varit hos vänner i Lönsboda och vi beställde hem lite olika pizzor. Barnen lekte och hade skoj och vi vuxna kunde prata ikapp lite av allt som händer. Vi pratade sommarminne och hur mysigt det var att sitta på båten till Gotland i bara linne uppe på soldäck. Jag önskar mig en likadan sommar i år igen. Först ska vi väl få mer snö och kyla innan vi ens kan tänka på våren😉
 Jag beställde Olgas nya bok som jag tänkte läsa och klura ut hur jag ska fortsätta lägga upp mina pass efter mammafitness. Jag har varit med 1år nu och lägger nästan 800:- i månaden på det. Skönt och smidigt med färdiga träningspass men med maten tar det ju sin tid. Jag har en jobbarkompis med som är med i mammafitness och jag ska äta 1000 kalorier mer än henne om dagen så jag behöver ju aldrig tänka på vad jag äter (mer än att jag ska ha i mig allt) men jag har svårt att komma upp i alla kolhydrater som jag ska. Protein är ju lättast att komma upp i🙂
Imorse hade jag ställt klockan på 4.30 för att hinna träna innan jobbet och vi skulle iväg ikväll. Vaknade 3.30 och kunde inte somna om så 4.07 gick jag upp och tränade! Jag var lite småseg nu ikväll haha
I boken finns allt om kost, träning, hormoner mm så jag ska börja läsa den efter helgen tänkte jag.
Nu måste jag sova för imorn ska jag ta barnen till badhuset. Mannen ska iväg och jaga och vi ska möta upp min jobbarkompis och hennes familj. Hoppas nu Oliver kommer gilla det med...

2 kommentarer:

Tack för att du lämnar ett avstamp♥