tisdag 22 januari 2019

MER TID MED BARNEN OCH BÄTTRE PRISER

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Kronans Apotek

Idag jobbade jag 7.30-16 så det blev en av barnens längsta dagar på förskolan på en 3-veckorsperiod, jag tror jag har 4-5 såna dagar så det känns helt ok. Det är ju fullt normal arbetstid så mina andra tider är ren lyx, imorn slutar jag tex 12.30 och Tuva undrade mest varför och varför hon inte får äta mellanmål där.... Jag jobbar ju mindre för att jag vill kunna träffa er mer svarade jag och då ryckte hon mest på axlarna haha. Hon värderar inte tiden hemma och när det inträffar en ledig dag lika mycket som vi, än. Som nästa vecka är förskolan stängd en dag och en annan ska de vara lediga för Oliver ska till Ljungby sjukhus så då får ju Tuva med vara hemma. Vi får ju passa på att ta till vara på tiden tillsammans❤
Jag kan bjussa på en gammal bild jag hittade på datorn....

Som ett brev på posten känns det som att jag håller på att bli sjuk. Ont i huvudet, eller sådär tung så det känns som att jag ska få feber, jag tog en Alvedon sen ska jag strax lägga mig, jag vill inte vara sjuk! Inte nu! Jag har ju mitt nässpraysberoende och hade grym tur idag att min kollega är lite halvkass, på bättringsvägen, så hon hade nässpray med sig som jag fick låna. Annars hade jag nog fått köra iväg under dagen för jag klarar mig inte en hel dag utan! Så nu när jag var inne på Kronans Apotek för att jag skulle köpa schampo, balsam och hårinpackning så beställde jag ett par otrivin med. Det blev betydligt billigare på nätet eftersom de har webpriser på nästan allt. Handlar nästan aldrig i butik längre haha, titta själv ifall du brukar handla på apoteket så kan du ju titta och jämföra här.

Nehe, nu ska jag hjälpa Thea att organisera lite tills imorn. Jag har så mycket funderingar och lite frågetecken över de stora barnen men inget jag kan skriva om tyvärr. Jag har en person som jag kan bolla mina frågor med och som jag ska prata med imorn. Det är tur det finns utbildade proffs som hjälper förvirrade själar😊

2 kommentarer:

  1. Hur många % jobbar du nu?
    Det är bra ni har någon att bolla frågor och funderingar med 💓 ses snart!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Nej inte bli sjuk nu, men det är ofta efter lov som de där bacillerna får fäste.
    Har du trånga näsgångar så du behöver hjälp med det och inget vidare med täppt näsa, bra det finns hjälp till det.
    Tuva hon är kul hon, men så skönt hon gillar och va på förskolan, bättre det än tvärtom ledsna barn då man får ju ont i magen.
    Blir säkert bra med det som du behöver ventilera, och jag tror inte du är alls förvirrad, men man kan väl ha olika anledningar till olika saker, lycka till med den frågan. Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥