fredag 11 januari 2019

MIN LILLE HULIGAN

Gu jag är helt slut haha, jag vet knappt vad jag ska skriva. Den lilla herren i huset är i en väldigt krävande ålder och luften går ur mig så fort de sover. Jag ligger slängd i soffan med ett glas vin och På Spåret på Tv:n och är sugen på godis men jag ska ju helst inte... ölkorv blir bra😉
Imorse innan vi skulle åka till förskolan så blev det ett bad för Oliver eftersom han är duktig på att fylla blöjan.... Han fick nya kläder och 2 minuter efter hade han fått tag i Tuvas gröna smoothie och öst ut i soffan och över sig. Bara att byta om och slänga in filtar och en docka och kläder i tvättmaskinen och sen fort iväg till förskolan. Väl där lekte han med köket och hade skoj med en pedagog. Vi byggde torn och han gick på lite upptäcktsfärd. De tyckte att det gick så bra så jag skulle säga hejdå och gå ut en sväng. Han blev så ledsen men det hade gått över för sen sjöng de och åt frukt. När jag kom tillbaka så efter en stund hörde jag att han kom ut i hallen och då kom han väl på sig igen så då blev han ledsen och då gick jag in till honom. Han snyftade och gosade länge men sen gick han på upptäcktsfärd igen. Jag tror han kommer stortrivas men det tar kansle någon vecka till, tur vi har inskolning nästa vecka med.
Väl hemma så åt barnen och tanken var ju att Oliver skulle sova så jag kunde träna men där var vi inte överens eftersom han somnade till i bilen hem. Till slut stoppade jag in barnen i bilen och körde en sväng så han somnade, han hade aaaldrig klarat dagen utan sömn! Jag fick min träning och han vaknade lagom tills jag var klar🙂 Sen har det varit fullt ös! Oliver tog sönder en popcornskål och jag skar ju upp ovansidan på fingret på den så grannen fick komma och tejpa mig, tur jag har en undersköterska till granne + att jag avskyr blod!! Ja, här händer alltid något😉 Imorn ska jag och de små barnen på barnkalas och vi får se hur det går. Jag tyckte Tuva kunde vara där själv men hon ville gärna att jag var med en stund iallafall. Mannen ska ju jaga älg och jag ångrar mig inte att jag avbokade det. Fast det hade blivit lite som semester😂 Det är ju ändå skönt på något sätt att veta att han kommer bli lugnare - så småningom. Men hur roligt hade det varit om han bara suttit still hela tiden? Suttit i ett hörn och inte gjort ett smack. Nä, då föredrar jag aktiva barn❤
Jag gjorde en god lunch för nån dag sen, mango, nudlar, kräftstjärtar, koriander, lime mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥