fredag 2 mars 2018

MÅNGA ÄLGAR :-)

Äntligen sitter vi uppkrupna i soffan tillsammans och vi tittar på Madicken. Maten är i lergrytan i ugnen och jag dricker en smoothie så länge för jag har tränat.

Kaffekannan gick sönder igår så i väntan på att den nya kommer så fick vi plocka fram nespressomaskinen.
Det är ju inte lika gott som vanligt kaffe men det duger så länge.

Sen var vi på babysim och idag låg Oliver och mös i en simring. Han tycker det är väldigt mysigt att bada men fortfarande bara i badhus... Efteråt gick vi in i guldaffären och bytte en av sparbössorna han fick i doppresent. Han fick 4st så en kunde vi byta.
Det blev bestick så nu är han redo när han får börja äta mat😉

När jag körde hem såg jag först ett par rådjur och i kurvan efter såg jag något mörkt så jag saktade in och då stod där en älgkalv. Bakom den stod 2 kalvar till, en ko och en tjur så det är andra gången jag ser en ko med 3 kalvar. Förra gången jag mötte en ko med sina 3 kalvar var när jag var ute och sprang i ett spår så då filmade jag dom och kon blev irriterad och fnös och gick mot mig....
När jag kom hem så sov gossen så då bytte jag om direkt och körde ett träningspass. Det var inte alls samma pass som igår för då var det överkropp och idag var det underkropp. Jag skrev till Pt'n, att antingen har jag skrivit galet eller så har hon höga förväntningar på min styrka för jag fick justera lite haha. När vi hade hämtat Tuva och gjort det vi skulle så körde jag passet en gång till för att få in tekniken och se om det gick bättre. Nu lär jag väl inte kunna gå imorn...

Nehe, nu ska jag ta och ringa min pappa.

3 kommentarer:

  1. Va du ligger i och tränar snart har du tappat mer vikt eller det blir muskler av det hela. Flitig är du och trägen på träning. Det är lätt att få samma saker till ett dop, men så fina bestick. Älgen är verkligen skogens konung dom är mäktiga men får gärna stanna i skogen så de inte är ute och irrar på vägarna.
    För nåt år sen omkom en granne från förr där jag bodde under min uppväxt. Pappan i huset blev rejält skadad, så snabbt det händer med så stora djur det är så hemskt.
    Fin helg från mig/MH Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska träna 4 dagar i veckan och vågen går sakta nedåt men nu är det muskler som ska byggas så den kanske upp snart igen :-)
      Ja älgen är fin så länge den inte står på vägen ;-) Det är läskigt med olyckor!
      På havregrynsgröt har jag lite sojamjölk.

      Radera
  2. Tack för info, ska jag köpa och prova. Ja du är jätteflitig med din träning du som har mycket med barn och familj och hus och ja allt som krävs eller i alla fall finns att göra.
    Jag tycker det är drygt med IBS fick det när jag varit sjuk i RA några år, vet inte om det är medicinerna som är en bidragande orsak till det hela. Ibland är jag hur bra som helst sen slår det till med släggan, usch ja.
    Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥