torsdag 9 augusti 2018

BESÖKT VÄNNER

Idag var vi och hälsade på H och hennes familj och det vankades te och kladdkaka. Innan åt jag nog det 1 gång i veckan men sen jag gick med i mammafitness så har jag blivit av med sötsuget. Förutom på fredagar då men det är nog för att jag har bestämt mig att då "ska" jag äta det, fredagsmys du vet😉 Inget är ju förbjudet det handlar mer om mängden. Men när det är så här varmt så har jag haft jättesvårt att äta så jag har knappt kommit upp i allt jag ska äta så nu fick jag pekfinger idag att bmi ligger för lågt igen! Så då tänkte jag att jag allt kunde äta kladdkaka och grädde idag även om inte suget fanns där.

Killarna bestämde att de ska köra gokart imorn och det har ju Max velat hela sommaren så nu är han lycklig🙂 Småtjejerna lekte med stallet och hästarna. Jag ska ha tag i ett sånt till Tuva i födelsedag tänkte jag. De är några hundralappar billigare i Ullared så jag hoppas att jag kanske få till en tripp dit innan oktober. Ska ju köpa lite annat än hästar med haha. Minns allt att förra året fick jag åka innan jakten drog igång sen är det ju lite svårt.
Äldsta dottern i huset gjorde utbakad fläta på mig, hon är humla duktig!! Tuva sken upp hela hon när hon såg den för hon vill ju med ha en men då ska den vara lika lång😉

Igår var vi ju i Hästveda och badade, såååååå mycket folk så jag har nog inte varit med om det på en vanlig strand innan haha. Barnen älskade stället med bryggor och trampoliner och lekplats.
Nu ser det ju ut att bli aningens svalare men jag hoppas inte soliga dagar är över.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥