söndag 12 augusti 2018

DET BLEV NÄSTAN VINTER....

Hej hopp, i förmiddags när vi kom till fotbollen kändes det ju för sjutton som vinter! Vi hade både långbyxor och jacka för det blåste så och var kallt. Jag saknar redan värmen efter allt regnande och åskande och haglande denna veckan haha men jag måste säga att det är lite mysigt ändå för nu är mina batteriljus igång🙂 Svägerskan och hennes sambo mötte upp oss på fotbollen idag för de kom och skulle hälsa på och få med sig alla bebisgrejer hem. Rätt skönt att bli av med alla saker som badbalja, gåstol, babysitter, kläder och bärsele = mer plats här😉
Igår gjorde jag och Max kärleksmums som vi tog med oss till fotbollen.

Igårkväll hade vi G och T här med deras yngste son. Det är Olivers gudmor så han hade fixat en blomma till henne när hon fyllt år
Ikväll har barnen ruinerat mig haha, vi har beställt kläder och Thea skulle ha gympapåse och skolväska mm och nu duger ju inte vad som helst när hon ska börja 7an. Lika bra hon får välja själv iallafall för hon vill inte ha rosa kläder längre, det fick absolut inte "sticka ut".

Jag har krupit ner i sängen för jag ska läsa och ladda batterierna inför en intensiv vecka. Det är något inbokat varje dag och vi börjar med ett veterinärbesök imornbitti. Bägge hundarna dessutom.
Huuu, mannen envisas med att sova med öppet fönster så nu har jag fått plocka fram det andra duntäcket med😉

3 kommentarer:

  1. Åh det känns höst, över en natt så vände det, jag gillar också tända ljus men ogillar vinden. Nu är man mer inne kanske och sitter och läser favoritbloggar.
    Ni verkar haft det riktigt kul och vi med. Jag fyllde år förra veckan så familjen gjorde en roadtrip tillbaka i tiden för att visa de två största barnbarnen var vi bott tidigare så kul vi haft.
    Ha en fortsatt skön sensommar kan vi väl säga./MH Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig om blåsten, jag kan ta regnet men gillar verkligen INTE blåst!!
      Grattis i efterskott 🙂 Så mysigt att se var de äldre bott och hur de haft det. Jag har aldrig träffat någon av mina förfäder förutom farmor och hon dog veckan innan Tuva föddes.
      Ja sensommar kan vi säga och hoppas värmen kommer tillbaks någon dag😉

      Radera
  2. Tack så mycket, ja nu är man ett år visare, haha. Det är vackert väder här men det blåser lite, säkert bara för att jag ogillar det. Vindstilla och lagom varmt nu i sensommar tycker jag är skönt. Bor ju utmed en väg men har en underbar baksida på huset, men åh vad folket har bråttom, de kör så otroligt fort, tänker ibland varför denna jäkt i vår värld. Känns som tursiterna lämnat Österlen nu, rutineran är tillbaka på gott och ont.
    Kram/MH Österlen

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥