lördag 18 augusti 2018

FEBRIGA BARN OCH ROLIGA FUNDERINGAR

//INLÄGGET INNEHÅLLER REKLAM GENOM ANNONSLÄNKAR FÖR LAGERHAUS SE//

Här har vi haft en ganska lugn dag då båda barnen hade feber när vi vaknade så båda har vilat middag och vi fick en hel del fixat, mannen fixade ute med att klippa gräset och tömma poolen medans jag skrev en grej och plockade här inne. Ingen av de har ätit nämnvärt så då tänkte vi att vi tar ett säkert kort - pizza! Men nej, Tuva åt inte det heller så hon är inte bra.
Jag bäddade ner henne i vagnen och tog med mig henne och Maister och gick en runda och jisses så roliga funderingar hon har, jag var tvungen att ta fram hennes bok när vi kom hem och skriva ner lite. Hon frågar ju mycket om var hon och Oliver fanns när vi gjorde vissa saker och då har jag sagt att på den tiden bodde de i pappas snopp. Så idag pratade vi om min farmor att hon dog på tisdagen innan Tuva föddes och att vi var på hennes begravning när Tuva var jätteliten, 3v gammal. Då undrade hon ju var Oliver fanns och så sa hon "just det, han var ju i pappas snopp" men sen sa hon "men behövde inte pappa kissa?" Nja, Oliver bodde så långt upp så han fanns kvar ändå haha. Så många roliga funderingar och väldigt kloka tankar❤

Ja nu är det sista helgen innan skolorna drar igång och barnen var lite pirriga. Tuva börjar sin första vecka med att vara ledig 2 dagar så hon ska bara åka dit 1. Hon trivs så bra hemma att hon knappt frågat efter förskolan i sommar och jag tänkte att nu är det sista terminen då hon verkligen har chansen att få vara hemma innan hon måste vara på förskolan då vi jobbar. Så här är inga måsten att vi ska köra iväg henne, mannen vill ju ha henne hemma de dagarna han är hemma men vi har ju platsen ifall det är läkarbesök eller något annat möte som måste gås på så hon kan vara där under tiden. Annars blir det nog förskolan 2 dagar i veckan för henne. Jag vill ju med känna mig lite fri de dagar vi är lediga så vi bara kan åka iväg. Vi tar dagarna som de kommer - love it!

Jag satt och kollade lite på Lagerhaus på deras nyheter, det finns massa fint! Jag är lite sugen på småsaker men nu kommer ju våra fönster snart så jag får ha lite is i magen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥