tisdag 21 augusti 2018

SJUKDOMAR OCH KONST

Nu har jag precis tränat så jag står här och äter innan jag ska hoppa in i duschen. Det har varit ett par intensiva dagar så jag hade hoppats på en lugn hemmadag imorn innan jag jobbar torsdag och fredag men igår låg det ett brev i lådan om ett möte på skolan imornbitti….
Bägge barnen är sjuka men Tuva är mer påverkad än Oliver så hon har varit både på vårdcentralen och barnakuten, hon har varken ätit eller druckit och haft lite andra symtom men jag hoppas verkligen det vänder snart. Oliver slutade amma hux flux i helgen pga sina besvär så nu väntar jag på att mjölken ska försvinna för det gör lite ont. Men jag klarar ju mig alltid, det är värre för barnen.
Idag har jag varit på ett möte och efteråt passade jag på att byta ett par jackor som jag köpte på nätet, perfekt att kunna byta de i butiken när jag ändå var i stan. Sen skulle jag ha cykelslangar så våra cyklar är redo för hösten och nya cykelhjälmar till 3 av barnen. Nu har Oliver med hjälm så snart ska han få ut på en premiärtur, så fort de är friska ska vi cykla bort till hästarna.

Igår var jag ju på kvalitetsdag och den började med föreläsning i Osby och på eftermiddagen/kvällen var vi i Wanås och kollade på konst. Förskolans större barn ska få åka ner dit och vi fick se det dom ska få vara med om. Där var väldigt fint!
Jag har för mig att detta hette wishtree, besökarna hade skrivit sina önskningar och hängt i trädet sen när grenarna skärs ner så skickas alla lappar till Island (tro det va där) och så samlas alla lappar i något konstverk där som lyses upp under 8 oktober - 12 december för det var någon känd som föddes/dog de datumen.
Denna skärm var så fin för den flyttade mönster med vinden.
Här är social konst där både barn och vuxna får leka av sig, både på bilden över och under.
Nu ska jag bli redo, vet aldrig hur mycket vi får sova om nätterna längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥