onsdag 22 augusti 2018

HALLELUJA!

Nuuuu har jag betat av min att-göra-lista för ikväll så nu ska jag krypa ner och läsa alldeles strax. Klockan ringer som vanligt lite tidigare så jag hinner träna innan jobbet och sen kommer resten av familjen upp och vi har sällskap tills vi ska ge oss av samtidigt, jag till jobbet och dom till vårdcentralen. Vi ser en förbättring här men prover ska tas på Tuva. Oliver och jag hade ett halleluja-moment då jag tänkte att jag testar för sista gången och se om han vill amma igen och han gjorde det! Det behövdes kan jag säga då han inte gjort det på 4 dagar och mjölken verkade inte vilja försvinna. Så hoppas han vill fortsätta nu lite till och när vi bägge är med på att trappa ner successivt och inte sluta tvärt😉 

Imorse var barnen hos sin mormor medans jag var på möte och när vi kom hem tog vi och cyklade en premiärtur med Oliver. Jag var lite orolig att ha Tuva på cykel med för då kan jag ju inte fånga henne lika lätt om vi får möte som jag kan när jag går med vagnen men hon fixade det galant! Nu när det är mellan barnbidrag och löning så är det ju extra mycket trafik på vår lilla väg för grannarna bedriver ju lite tiggeri genom sin TV-kanal.
Oliver verkade gilla cykelturen iallafall och vi stannade uppe hos grannen med hästarna så barnen fick titta och klappa. Tuva undrar ju var och varannan dag om jag tror att "pappa och farfar har köpt hästar till mig idag".... Det är hennes högsta önskan och det ska vara 3 bruna och 1 vit🙂
Så varmt det var i eftermiddags, vi hade plåtslagare här och satt ute och lyssnade på deras fixande medans vi pysslade med kaninerna och lekte. Jag såg att det ska bli ännu varmare imorn så det gäller att klä på sig shorts! Tur vi är ute mycket på jobbet😉

2 kommentarer:

  1. Va trist när barnen är sjuka, vad har dom för nåt virus tro? det är ju alltid nåt när de börjat på förskolan igen alla barnen samlade och virus hoppas skutt, skutt.
    Tiggeri vad är det för nåt de sysslar med tro? lär ju oerhört knepigt, haha.
    Kray på barnen och Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var höstblåsor men de har inte varit på förskolan än så det kommer nånannanstanns ifrån.
      Det är kanal 10 som håller till jämte oss.. ;-)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥