söndag 14 oktober 2018

SKÖNT MED VÄNNER SOM HJÄLPS ÅT NÄR DET ÄR KAOS I EN

Betydligt lugnare tempo här idag mot igårkväll! Jag var med 3 drev av 4 på älgjakten för att byta av barnvakterna (Svärmor och svägerska) och göra mig och barnen klara tills mannen kom hem för klockan 18 skulle några vänner komma hit och fira Tuva och Oliver. Jag säger ju bara att det var en himlans tur att mannen förberett lite av middagen på morgonen för lite sent fick jag ett sms att han skjutit en tjur! Den var han ju sen tvungen att ta hand om så det blev lite smått kaos och jag och planering och omändring i schemat går sådär..... Han kunde ju bara låtit älgarna som kom bara gå förbi, han hade ju inte behövt säga att han såg dom😉 Jag har ju en jädrans tur att Gisssan och Anna är mina änglar! Massa kärlek till dom❤ Männen fick öl och så fick de andra fixa klart middagen haha. Den va klar alldeles lagom tills mannen kom hem så vi kunde äta tillsammans iallafall.
Å det var roligt att Thea var med här på kvällen för hon åkte med Anna och dom hit så hon kunde umgås med deras dotter🙂
Lite julkänsla då Oliver fick en kalendertavla av sin gudmor, nu har 3 av 4 barn en egen för jag tror inte Tuva har någon. På de senaste åren har jag varit dålig att fylla dom det har blivit på advent men i år får vi nog hitta på något. Det går ju att hänga en skumtomte varje dag🎅

2 kommentarer:

  1. Klart vi ställer upp och hjälper till. Tack för en superrolig kväll. Det blev mycket skratt i kaoset. Det roligaste o mest otippade var din kommentar till Roger 🤣

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä den va inte alls rolig.....å jag minns inte ens att jag sagt det! Men jag skäms iallafall!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥